Statut Zavoda za turizem Sveta Trojica v Slovenskih goricah
STATUT ZAVODA ZA TURIZEM SVETA TROJICA V SLOVENSKIH GORICAH
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem statutom se ureja organizacija javnega zavoda za turizem Sveta Trojica (v nadaljevanju: zavod), statusne določbe, dejavnost zavoda, zastopanje zavoda, sredstva za delovanje zavoda, upravljanje zavoda in organe zavoda, njihove pristojnosti in odločanje ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi.
2. člen
Zavod je pravna oseba javnega prava s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, določenimi z zakonom, odlokom o ustanovitvi in s tem statutom zavoda.
3. člen
Zavod je samostojna pravna oseba in je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga. Zavod nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun.
II. STATUSNE DOLOČBE
4. člen
Ustanovitelj zavoda je Občina Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Trojiški trg 26, 2235 Sveta Trojica v Slovenskih goricah (v nadaljevanju Občina Sveta Trojica).
Javni zavod je ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zavod za turizem Sveta Trojica v Slovenskih goricah (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 26/2019, 5/2020).
Javni zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Mariboru pod številko vložka Srg 2019/49378; matična številka: 8602590000; davčna številka: 56607415.
Ime zavoda: Zavod za turizem Sveta Trojica v Slovenskih goricah.
Skrajšano ime zavoda: Zavod za turizem Sveta Trojica.
Sedež zavoda: Trojiški trg 26, 2235 Sveta Trojica v Slovenskih goricah
Ime zavoda v angleškem jeziku: Tourist Board of Sveta Trojica.
5. člen
Ime, skrajšano ime in sedež zavoda lahko zavod spremeni po predhodnem soglasjem ustanovitelja.
6. člen
Zavod ima in uporablja štampiljko okrogle oblike, modre barve, ki vsebuje logotip zavoda in ime zavoda Zavod za turizem Sveta Trojica v Slovenskih goricah, ki je napisano ob zunanjem robu. Velikost štampiljke je premer 30 mm.
Število posameznih štampiljk, način varovanja in uničenja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
II. NAČIN POSLOVANJA IN DEJAVNOST ZAVODA
7. člen
Zavod kot javno službo opravlja osnovno dejavnost načrtovanja, organiziranja in izvajanja politike spodbujanja razvoja turizma, kulture, športa v občini Sveta Trojica in obsega naslednje dejavnosti ter storitve, ki se izvajajo v javnem interesu:
- spodbujanje razvoja in promocija celovitih turističnih produktov turističnega območja,
- načrtovanje, oblikovanje in trženje celovite turistične ponudbe Občine Sveta Trojica,
- informacijsko turistično dejavnost v okviru turistično informativnega centra, ki vključuje informiranje turistov, ugotavljanje mnenj obiskovalcev o kakovosti turistične ponudbe, sprejemanje predlogov in pritožb obiskovalcev z namenom zagotavljanja kakovosti turistične ponudbe,
- priprava in izdelava publikacij s področja svojega delovanja,
- načrtovanje, organiziranje in izvajanje marketinške in promocijske dejavnosti (sejmi, borze, prireditve),
- sodelovanje in povezovanje z lokalnimi, regionalnimi in nacionalnimi subjekti s področja turizma in kulture,
- prijava na razpise,
- vključevanje aktivnosti turističnih, kulturnih ter športnih društev s statusom društva, ki deluje v javnem interesu,
- svetovanje pri trženju proizvodov in storitev,
- organizacija in izvedba turističnih, kulturnih in športnih prireditev,
- zbiranje in posredovanje informacij javnosti o turističnem, kulturnem in športnem dogajanju v občini,
- upravljanje z javno infrastrukturo na področju turizma, kulture in športa, ki mu jo v upravljanje prenese ustanoviteljica in jo daje v najem drugim izvajalcem v skladu s specialnimi predpisi in zakonodajo,
- skrb za povezovanje turističnih, kulturnih in športnih programov ter projektov druge dejavnosti zlasti z namenom celovite ponudbe in promocije Občine Sveta Trojica,
- izvajanje razstavno-galerijske dejavnosti, muzejske dejavnosti, predvajanje filmov, založniške dejavnosti, organizacija sejemske dejavnosti, dejavnost propagande ter dejavnosti povezane s turizmom, kulturo, športom in druge, ki so navedene v tem statutu,
- izmenjuje prireditve in razstave med domačimi in tujimi organizatorji,
- vzdrževanje ter navezovanje stikov s sorodnimi zavodi in ustanovami s področja delovanja,
- oddajanje tehnične opreme in ponujanje tehničnih storitev tretjim osebam za potrebe turizma, kulture, športa in mladih ter izvaja trgovino na drobno,
- izvajanje gostinske dejavnosti kot dopolnilne dejavnosti osnovnim dejavnostim pod pogojem izpolnjevanja zakonskih pogojev,
- nudenje svetovalne podpore mladim pri uresničevanju njihovih zamisli, projektov in pobud,
- ozaveščanje in spodbujanje lokalnega prebivalstva za pozitiven odnos do turistov in turizma,
- izobraževanje lokalnih akterjev z namenom zagotavljanja kakovostne in konkurenčne turistične ponudbe,
- izvajanje drugih dejavnosti, če je zanje registriran in izpolnjuje zakonske pogoje za njihovo izvajanje.
8. člen
Za dejavnosti iz 7. člena tega statuta opravlja zavod naloge, ki po standardni klasifikaciji dejavnosti sodijo v naslednje podrazrede:
18.120 – Drugo tiskanje
18.130 – Priprava za tisk in objavo
18.200 – Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa
58.130 – Izdajanje časopisov
58.140 – Izdajanje revij in periodike
58.190 – Drugo založništvo
59.110 – Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
59.140 – Kinematografska dejavnost
59.200 – Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij
62.090 – Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
63.110 – Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti
63.910 – Dejavnost tiskovnih agencij
63.990 – Drugo informiranje
72.200 – Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike
73.110 – Dejavnost oglaševalskih agencij
73.200 – Raziskovanje trga in javnega mnenja
74.200 – Fotografska dejavnost
77.290 – Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem ali zakup 82.190 – Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti
82.300 – Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
85.510 – Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
85.520 – Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
85.590 – Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
90.010 – Umetniško uprizarjanje
90.020 – Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje
90.030 – Umetniško ustvarjanje
90.040 – Obratovanje objektov za kulturne prireditve
91.011 – Dejavnost knjižnic
91.012 – Dejavnost arhivov
91.020 – Dejavnost muzejev
91.030 – Varstvo kulturne dediščine
93.110 – Obratovanje športnih objektov
93.120 – Dejavnost športnih klubov
93.190 – Druge športne dejavnosti
93.299 – Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
94.110 – Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj
94.120 – Dejavnost strokovnih združenj
58.110 – Izdajanje knjig
94.999 – Dejavnost drugje nerazvrščenih članskih organizacij.
Dejavnosti:
46.190 – Nespecializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov
47.190 – Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah
47.621 – Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s časopisi in revijami
47.782 – Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki
47.810 – Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
47.910 – Trgovina na drobno po pošti ali po internetu
47.990 – Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic
55.100 – Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov
55.209 – Druge nastanitve za krajši čas
55.300 – Dejavnost avtokampov, taborov
56.103 – Slaščičarne in kavarne
56.104 – Začasni gostinski obrati
56.290 – Druga oskrba z jedmi
56.300 – Strežba pijač
68.100 – Trgovanje z lastnimi nepremičninami
68.200– Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnim
68.320 – Upravljanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi
70.220 – Drugo podjetniško in poslovno svetovanje
77.330 – Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem ali zakup
77.390 – Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem ali zakup
79.110 – Dejavnost potovalnih agencij
79.120 – Dejavnost organizatorjev potovanj
82.990 – Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje.
9. člen
Obseg dejavnosti zavoda je določen z vsakokratnim letnim programom dela, sprejetim na podlagi strategije razvoja turizma.
10. člen
Dejavnosti in storitve v javnem interesu opravlja zavod neprofitno.
Zavod lahko opravlja tudi posamezne naloge v obliki programov in projektov profitno, če je za opravljanje le-teh dejavnosti registriran. Pri tem zavod lahko pridobiva tudi sredstva za izvajanje takih programov in projektov od zainteresiranih pravnih in fizičnih oseb.
11. člen
S soglasjem ustanoviteljice lahko zavod opravlja tudi druge dejavnosti, ki dopolnjujejo osnovno dejavnost.
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ne pridobi soglasja ustanoviteljice. Za nove dejavnosti se ne štejejo dejavnosti, ki jih zavod opravlja v manjšem obsegu in pomenijo izvrševanje glavnih dejavnosti iz 7. in 8. člena tega statuta, s katerimi dopolnjuje in izboljšuje ponudbo izobraževalnega, kulturnega, športnega, turističnega dela in dela za mladino, ali s katerim prispeva k popolnejšemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporabljajo za opravljanje opisanih registriranih dejavnosti.
12. člen
Javni zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
13. člen
Zavod lahko opravlja dejavnosti, opredeljene s tem statutom, tudi za druge zainteresirane pravne in fizične osebe pod pogoji in na način, ki se določi s posebno pogodbo.
IV. ORGANIZIRANOST ZAVODA
14. člen
Delo zaposlenih v zavodu je glede na vsebino, zahtevnost, vrsto in medsebojno povezanost nalog organizirano tako, da se opravlja:
- na sedežu zavoda, Trojiški trg 26 v Sveti Trojici
- v prostorih za opravljanje turistično informacijske dejavnosti v kraju, če se za to izkaže potreba.
16. člen
Notranja organizacija zavoda je določena v Aktu o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest zavoda, ki ga na predlog direktorja sprejme svet zavoda s soglasjem ustanovitelja.
V. ORGANI ZAVODA
17. člen
Organa zavoda sta:
- svet zavoda,
- direktor.
Svet zavoda
18. člen
Svet zavoda sestavlja 5 članov, in sicer:
- trije predstavniki ustanovitelja, ki jih imenuje ustanovitelj s področja dela zavoda, financ ali pravnih zadev,
- en predstavnik delavcev zavoda, ki ga izvolijo zaposleni v zavodu neposredno,
- en predstavnik zainteresirane javnosti, ki jih imenuje ustanovitelj s področja turističnega gospodarstva.
Način in potek dela sveta zavoda uredi svet zavoda s svojim poslovnikom, ki ga sprejme svet zavoda z večino glasov na seji navzočih članov.
21. člen
Mandat članov sveta traja štiri leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Za člane sveta zavoda je ista oseba lahko izvoljena le dvakrat zaporedoma.
Direktor je dolžan obvestiti ustanovitelja in tiste, ki so izvolili oziroma imenovali druge člane sveta, o poteku mandata sveta zavoda 90 dni pred iztekom poteka mandata.
22. člen
Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
- sprejema statut zavoda in splošne akte, za katere je tako določeno s statutom
- nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
- spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
- potrjuje strateški načrt, program dela, finančni načrt, sistematizacijo delovnih mest, organizacijo dela, kadrovski načrt, načrt investicijske nabave nabav ter nadzira njihovo izvajanje,
- daje pobudo za razrešitev direktorja zavoda,
- imenuje in razrešuje direktorja zavoda s predhodnim soglasjem ustanovitelja,
- ocenjuje delo direktorja,
- potrjuje letno poročilo in ga posreduje v sprejem ustanovitelju,
- sprejema zaključni račun zavoda in ga posreduje v sprejem ustanovitelju,
- imenuje komisije in druga delovna telesa,
- daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
- daje soglasje o investicijskih vzdrževanjih in načrtovanih investicijah,
- daje pobude v zvezi z delovanjem zavoda direktorju zavoda in ustanovitelju,
- obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, pobude za reševanje teh vprašanj,
- obravnava predloge in mnenja zainteresirane javnosti,
- predlaga ustanovitelju spremembo in razširitev dejavnosti,
- predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki ga lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja.
Svet zavoda odloča o:
- sprejemu statuta in njegovih spremembah,
- imenovanju direktorja,
- letnem programu dela zavoda,
- letnem finančnem načrtu zavoda,
- zaključnem računu,
- o imenovanju in razrešitvi predsednika in podpredsednika sveta zavoda.
Svet zavoda veljavno sklepa, če je na seji navzočih več kot polovica njegovih članov.
Kadar je glasovanje neodločeno, je sprejeta tista odločitev, za katero je glasoval predsednik sveta oz. v njegovi odsotnosti podpredsednik sveta.
Vsak član sveta zavoda ima pravico pisno sporočiti svoje stališče o dobljenih predlogih. Če pisno sporoči, da se s predlogi strinja, se šteje, da je s tem oddal svoj glas.
25. člen
Predsednik sveta zavoda sklicuje seje. Na vabilu je tudi predlog dnevnega reda in priloženo gradivo, ki je predvideno za obravnavo na seji.
Predsednik sveta predvidoma seje sklicuje najkasneje 8 dni pred sejo, ob soglasju večine vseh članov sveta zavoda pa lahko tudi v roku, ki je krajši od 8 dni.
Predsednik sveta je dolžan sklicati sejo na zahtevo ustanovitelja, direktorja ali tretjine članov sveta. Če tega ne stori, lahko sejo skliče podpredsednik sveta ali direktor.
Seje sveta zavoda vodi predsednik, v njegovi odsotnosti pa podpredsednik.
26. člen
Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan tudi, če:
- sam zahteva razrešitev,
- se dvakrat zapored brez opravičila ne udeleži seje,
- pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
- ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno,
- ustanovitelj ugotovi, da obstaja konflikt med zasebnimi interesi člana sveta in interesi zavoda.
Člana sveta razreši ustanovitelj na lastno pobudo ali na predlog sveta zavoda.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
Direktor zavoda
27. člen
Direktor organizira in vodi poslovanje ter strokovno delo zavoda, predstavlja in zastopa zavod ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktor opravlja tudi strokovno delo s področja dela zavoda.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika.
28. člen
Direktorja imenuje svet zavoda, na podlagi javnega razpisa, po predhodnem mnenju župana občine ustanoviteljice. Če župan ne da mnenja iz prejšnjega odstavka v roku 30 dni, se šteje, da je mnenje pozitivno.
Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi predsednik sveta zavoda, pri čemer je svet zavoda dolžan pred podpisom pogodbe k njej pridobiti soglasje župana občine ustanoviteljice.
Naloge direktorja:
- organizira delo zavoda,
- sprejema strateški načrt, sprejema program dela in finančni načrt,
- sprejema akt o organizaciji dela,
- sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest,
- sprejema kadrovski načrt,
- sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
- sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
- poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
- pripravi letno poročilo s poslovnim in računovodskim poročilom ter za predložitev svetu zavoda,
- pripravlja vsakokratne spremembe, ki jih je potrebno vpisati v sodni register,
- direktor je dolžan o svojih ugotovitvah obveščati svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti,
- druge naloge v skladu z veljavnimi predpisi in tem statutom.
Direktor je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta, razen:
- pogodb o investicijah oziroma investicijsko-vzdrževalnih delih, za katere je potreben sklep sveta zavoda;
- pogodb o razpolaganju z nepremičninami, ki jih ima v upravljanju, za kar je potrebno predhodno soglasje ustanovitelja oziroma lastnika nepremičnine.
Direktor je samostojen pri opravljanju poslov iz svojega delovnega področja in je za svoje delo odgovoren ustanovitelju in svetu zavoda.
Direktor kot poslovodni organ samostojno:
- vodi poslovanje zavoda,
- vodi strokovno programsko delo zavoda,
- usklajuje in organizira delovni proces v zavodu,
- odloča o sklenitvah in prenehanjih delovnih razmerij delavcem zavoda,
- sprejema delavce v delovno razmerje, z delavci sklepa in podpisuje pogodbe o zaposlitvi in pogodbe o delu, razporeja delavce med delom in odloča o drugih pravicah in obveznostih delavcev na prvi stopnji, razen o disciplinski odgovornosti,
- odloča o razporejanju delavcev na določena dela in naloge,
- določa plače delavcem zavoda,
- odobrava službena potovanja,
- predlaga sklic sej sveta zavoda in drugih delovnih teles,
- sklepa pravne posle v mejah svojih pooblastil in podpisuje poslovne listine, pogodbe in druge dokumente v vrednosti do 10.000 EUR,
- predlaga poslovno politiko in ukrepe za njeno izvajanje,
- skrbi za prepoznavnost zavoda v širšem družbenem okolju,
- izvršuje odločitve in sklepe, ki jih sprejme svet zavoda,
- pripravlja predlog finančnega in poslovnega plana in vse posamične odločitve v zvezi z njegovo izvršitvijo in daje o njih mnenje in predloge,
- predlaga načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja za katerega pridobi mnenje ustanovitelja in potrditev sveta zavoda,
- skrbi za uspešnost, produktivnost in ekonomičnost poslovanja,
- skrbi za izpolnjevanje obveznosti, ki jih ima zavod do ustanovitelja in širšega družbenega okolja,
- skrbi za zakonitost dela zavoda,
- skrbi za pravilno materialno poslovanje zavoda in še posebej ekonomsko smotrno porabo njegovih sredstev,
- skrbi za namenskost porabe sredstev zavoda, določene s finančnim planom zavoda,
- skrbi za pravilen odnos do uporabnikov zavoda,
- pripravlja gradiva in sodeluje na sejah sveta zavoda,
- najmanj dvakrat letno poroča ustanovitelju in svetu zavoda,
- sprejema posamične splošne akte v skladu za zakonom in statutom v zvezi z delovanjem zavoda,
- sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest, ki ga potrdi svet zavoda,
- opravlja druge zadeve v skladu z veljavnimi predpisi, tem statutom in drugimi splošnimi akti zavoda.
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje naslednje pogoje:
- ima dokončano najmanj visokošolsko izobrazbo oziroma izobrazbo prve bolonjske stopnje ali univerzitetno izobrazbo oziroma izobrazbo druge bolonjske stopnje,
- da ima najmanj 3 leta delovnih izkušenj na strokovnem področju dejavnosti zavoda,
- strokovno poznavanje področja dela zavoda,
- izkazuje sposobnost za vodenje zavoda ter za organiziranje in vodenje dela v kolektivu,
- aktivno znanje slovenskega jezika,
- znanje angleškega ali nemškega jezika.
- program dela ter razvoja zavoda za njegovo mandatno obdobje,
- življenjepis,
- dokazila o izpolnjevanju pogojev,
- strateški načrt.
Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan. Ustanovitelj razreši direktorja:
- če direktor sam zahteva razrešitev,
- če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
- če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov sveta zavoda oziroma ustanovitelja ali ravna v nasprotju z njimi,
- če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
- zaradi bistveno spremenjene dejavnosti, zaradi katere je zavod ustanovljen, ali zaradi prenosa ustanoviteljstva.
36. člen
Zavod je dolžan upravljati in uporabljati premoženje ustanovitelja za opravljanje dejavnosti turizma, kulture, dela z mladimi in športa kot javne službe.
Zavod mora s premoženjem, s katerimi upravlja, ravnati s skrbnostjo dobrega gospodarja in je zanj odgovoren ustanovitelju.
Nepremičnine in oprema iz prvega odstavka tega člena se štejejo za javno infrastrukturo na področju turizma, kulture in športa.
Premoženje, s katerim zavod upravlja, je last ustanovitelja. S premičnim premoženjem upravlja zavod samostojno, z nepremičninami pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja. Zavod ima lahko v opravljanju nepremičnine in opremo, ki je v lasti drugih pravnih ali fizičnih oseb.
Sredstva za ustanovitev in začetek delovanja zavoda zagotavlja ustanovitelj. Viri financiranja za izvajanje dejavnosti zavoda so:
- sredstva proračuna ustanovitelja,
- sredstva evropskega proračuna,
- sredstva iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu,
- sredstva donacij, prispevki pokroviteljev, darili in drugih virov na način in pod pogoji, določenimi z veljavnimi predpisi,
- drugi viri na način in pod pogoji, določenimi z zakonom.
Zavod samostojno gospodari s prihodki, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti, opravljene za druge zainteresirane pravne in fizične osebe.
39. člen
Ustanovitelj ima pravico do neposrednega vpogleda v vse finančne in računovodske listine ter pravico do pridobitve vseh podatkov o finančnem poslovanju.
VII. MEDSEBOJNE PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI V PRAVNEM PROMETU
43. člen
Ustanovitelj ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
1. Občinski svet:
- imenuje predstavnike ustanoviteljice in zainteresirane javnosti v svet zavoda,
- daje soglasje k statutu zavoda,
- daje soglasje k strateškemu načrtu zavoda,
- spremlja skladnost uporabe sredstev, ki jih je zagotovil v svojem proračunu, z nameni, za katere so bila sredstva zagotovljena,
- odloča o statusnih spremembah zavoda,
- daje soglasje k spremembi ali širitvi dejavnosti zavoda,
- daje pobude svetu zavoda in direktorju,
- izvaja druge naloge in obveznosti ustanovitelja ter opravlja druge zadeve v skladu z zakonom, statutom občine, tem odlokom in drugimi predpisi.
- daje soglasje o imenovanju direktorja zavoda,
- ugotavlja skladnost programov dela zavoda s plani oziroma programi občine,
- daje soglasje k aktu o organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, letnemu programu in finančnemu načrtu,
- daje pobude svetu zavoda in direktorju,
- izvaja druge naloge in obveznosti ustanovitelja ter opravlja druge zadeve v skladu z zakonom, statutom občine, tem odlokom in drugimi predpisi.
Zavod je v skladu z zakonom in s tem odlokom v razmerju do ustanovitelja dolžan:
- pravočasno pripraviti strateški načrt, letni program dela in finančni načrt ter jih posredovati ustanovitelju v soglasje,
- zagotavljati namensko in racionalno koriščenje sredstev ustanovitelja, ki jih zavod pridobiva za izvajanje svoje dejavnosti,
- zagotavljati ustanovitelju podatke in informacije, potrebne za spremljanje stanja, za izvajanje njegovih pristojnosti in obveznosti ter za načrtovanje razvoja zavoda in druge podatke in informacije v skladu z zakonom,
- na pristojnih organih obravnavati pobude ustanovitelja in mu poročati o sklepih teh organov,
- dvakrat letno, na zahtevo ustanovitelja pa tudi večkrat, poročati o izvajanju letnega programa, o rezultatih poslovanja zavoda, o uporabi namenskih sredstev ustanovitelja in o drugih zadevah, ki jih ustanovitelj potrebuje za spremljanje dejavnosti zavoda,
- izvajati druge naloge in obveznosti, določene z zakonom, tem odlokom in drugimi predpisi,
- nuditi ter obdobno pošiljati podatke o poslovanju zavoda, o poslovnih rezultatih ter druge podatke, ki so potrebni za izvrševanje funkcij ustanovitelja.
V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor.
Direktor zavoda lahko za zastopanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti tudi druge osebe. Pooblastilo mora biti pisno.
VIII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
47. člen
Poleg statuta ima zavod še naslednje splošne akte:
- akt o organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest,
- poslovnik o delu sveta zavoda,
- pravilnik o računovodstvu,
- druge splošne akte.
Splošni akti morajo biti v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi zavoda.
Splošni akti začnejo veljati petnajsti dan po objavi na oglasni deski zavoda, razen, če ni v aktu drugače določeno.
IX. NADZOR
48. člen
Nadzor nad poslovanjem zavoda opravlja ustanovitelj.
49. člen
Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine, katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda.
Za poslovno tajnost se štejejo podatki in listine:
- podatki in dokumenti, ki so s predpisi določeni za poslovno tajnost,
- podatki in listine, ki jih direktor zavoda in svet zavoda določita za poslovno tajnost,
- podatki in listine, ki jih zavodu zaupno sporočijo pristojni organi ali druge organizacije.
Delavec je dolžan varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja v zavodu. Kršitev poslovne tajnosti se šteje za hujšo kršitev delovnih obveznosti.
Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost, sme posredovati pooblaščenim organom le direktor zavoda.
XI. JAVNOST DELA ZAVODA
51. člen
Delo zavoda je javno.
Javnosti so dostopne vse informacije o delu, razen tistih, ki so označene kot poslovna skrivnost.
XII. TRAJANJE IN PRENEHANJE ZAVODA
52. člen
Zavod je ustanovljen za nedoločen čas.
Ustanovitelj lahko začne postopek za prenehanje oziroma statusno spremembo zavoda v skladu z določili zakona o zavodih.
Zavod preneha v naslednjih primerih:
- če se s pravnomočno odločbo ugotovi ničnost vpisa v sodni register,
- če je zavodu izrečen ukrep prepovedi opravljanja dejavnosti, ker ne izpolnjuje pogojev za opravljanje dejavnosti, in v roku, določenim z izrečenim ukrepom, ne izpolni pogojev za opravljanje te dejavnosti,
- če ustanoviteljica sprejme akt o prenehanju zavoda, ker so prenehale potrebe oziroma pogoji za opravljanje dejavnosti, za katere je bil zavod ustanovljen,
- zaradi statusnih sprememb,
- če se pripoji ali spoji z drugim zavodom ali razdeli v dvoje ali več zavodov,
- če se organizira kot podjetje,
- v drugih primerih, določenih z zakonom ali aktom o ustanovitvi.
54. člen
Zaposleni v zavodu imajo pravico do sindikalnega organiziranja v skladu z veljavno zakonodajo.
Zaposleni v javnem zavodu so dolžni varovati poklicne in poslovne skrivnosti v skladu z veljavno zakonodajo.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
55. člen
Ta statut sprejme svet zavoda s predhodnim soglasjem ustanovitelja.
56. člen
Za razlago določb tega statuta je pristojen svet zavoda.
Splošni akti zavoda morajo biti usklajeni s tem statutom v šestih mesecih od dneva njegove uveljavitve.
57. člen
Ta statut začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e - občina.
Ustanovitelj je podal soglasje na 18. redni občinski seji Občinskega sveta Občine Sveta Trojica, dne 27.1.2021.
USTANOVITELJ
Občina Sveta Trojica v Slovenskih goricah
David Klobasa, župan
Podpredsednik Sveta zavoda
Smiljan Fekonja